O nás
Prezradím vám, ako vzniklo Beautissimo
Tamás Uher
konateľ
tamas.uher@beautissimo.sk
Aké je poslanie spoločnosti?
Kozmetičky a kaderníčky sú nešťastné, ak nemajú zákazníkov.
Zákazníci neprichádzajú, keď je kvalita kozmetických či kaderníckych služieb nízka.
Kvalita služieb je nízka, keď výrobky a znalosti nie sú čo možno najmodernejšie.
Niekde a v niektorých veciach a oblastiach sme všetci len prieskumníci. Poslaním spoločnosti Beautissimo je neustále ísť vpred a vyvíjať sa a nie len čakať, kým nám trh povie, čo potrebuje. Chceme to vedieť a vidieť vopred a priniesť vám to „z neba”. Vo svojom odbore totiž môžete byť úspešní len s modernými produktami a odbornými znalosťami.
Aká je vízia spoločnosti do budúcnosti?
„Nechceme veľa, len urobiť váš salón úspešným!”
Veríme, že vzdelávaním, kreativitou a kvalitnými, modernými produktami sa s našou pomocou môžete stať obľúbenou kozmetičkou alebo kaderníčkou vo vašom meste či regióne. Popularita sa meria predovšetkým počtom zákazníkov odchádzajúcich s úsmevom, nie príjmom.
Prezradíš nám o sebe svoj príbeh?
Vždy som bol dobrý študent, dobrý športovec, ale počas štúdiu na univerzite to už nebola celkom pravda. Párty a zábava pohltili aj mňa a dali pár faciek mojim známkam. Sám seba som upokojoval tým, že najlepší obchodníci nebudú z najlepších študentov, ale z tých najschopnejších.
V našej rodine je viac podnikavých ľudí, takže aj ja som o podnikaní premýšľal už odmalička. Počas štúdia na univerzite som už aktívne zarábal, aby som si doplnil domáce vreckové a zaplatil tak štátom nepodporovanú ekonomickú univerzitu v anglickom jazyku v Pécsi.
Ako sa zrodilo Beautissimo?
Nejakým spôsobom som sa ocitol v rodinnom podniku ako občasný pomocník. Nebudete veriť, čím sa podnik zaoberal...predajom profesionálnych kaderníckych a kozmetických výrobkov. Tu sa to všetko začalo, v Pécsi, v Maďarsku, v Marosi Line kft. Postupne som „liezol” po kariérnom rebríčku, spočiatku som bol skladník, potom prepravca a predavač v obchode.
Veľký krok vpred sa stal okolo roku 2011, kedy odišiel obchodný zástupca a zrazu musel niekto prevziať jeho pozíciu.
Zbožňoval som každý deň spoznávať nových ľudí a predávať im lepšie a lepšie výrobky s tým, že som im vedel poskytnúť aj odborné poradenstvo. Je to veľmi dobrý pocit, keď obslúžite každé dva týždne stovky spokojných zákazníkov, vytvárate si dobré vzťahy a takmer až priateľstvá.
Od roku 2014 som zaúčal ďalších obchodných zástupcov a začal som koordinovať ich činnosť. K tomu sa pridalo aj niekoľko úloh, ako je marketing, príprava štatistík, pohovory, rokovania s dodávateľmi. Vtedy som sa už cítil vo vedúcej funkcii spoločnosti a na základe ústnej dohody som sa stal jej spoluvlastníkom.
A potom prišla nepredvídateľná a nikým nečakaná láska, ktorá ma postavila pred veľké rozhodnutie - sťahovať sa na Slovensko alebo zostať v Maďarsku?
Po dôkladnom zvážení všetkých možností sme sa rozhodli tak, že ja sa presťahujem na Slovensko, čo je síce pre mňa ťažšie, pretože nehovorím po slovensky (ale už sa učím
), avšak ponúka to väčšie možnosti. Sťahovanie a prípravy na založenie firmy som začal v decembri 2016. Netreba ani hovoriť, že väčšina ľudí bola veľmi prekvapená, že odídem zo zabehnutej rodinnej firmy.
Ako si naštartoval firmu?
Už pred sťahovaním som začal s prieskumom trhu a s rokovaniami s potencionálnymi dodávateľmi. V každej krajine sú iné zákony, a tak som začal študovať, ako založiť firmu na Slovensku. Nebolo to jednoduché, pretože v maďarčine alebo v angličtine nie je k dispozícii príliš veľa informácií.
V januári 2017 bolo pre spustenie podnikania potrebné vymeniť auto, aby mohlo lepšie slúžiť potrebám spoločnosti, a tak som predal svoj milovaný Lexus a namiesto neho som si kúpil menšiu dodávku.
Na začiatku bolo veľkou pomocou aj to, že som mal dlhoročné dobré obchodné vzťahy s dodávateľmi. Za toto som aj dodatočne veľmi vďačný.
Prečo si myslíš, že pre toto je dopyt?
Všimol som si, že v porovnaní s maďarským trhom tu nie sú odborníci obsluhovaní poriadne a sú tak trochu zanedbávaní. Stane sa, že k výrobkom sa dostanú za príliš vysoké ceny alebo dokonca len náhodou. Taktiež majú málo príležitostí chodiť na školenia a vzdelávať sa. Potom chýba odborná podpora k výrobkom.
Prečo sa zaoberáte iba profesionálnymi produktami?
Pretože sa špecializujeme na kozmetičky a kaderníčky, ktoré potrebujú v profesionálnych produktoch vysoký obsah účinných látok. S takýmito produktami je možné dosiahnuť skutočne efektné výsledky.
Ak výrobok nemôžeš zakúpiť v internetovom obchode, tak je viazaný pre registrovaných profesionálov pre Tvoju ochranu. Ďakujeme za pochopenie.
Aký je rozdiel medzi profesionálnymi a obyčajnými produktami?
Poviem vám, že mohli. Aby si laici nespôsobili ujmu, udržuje sa obsah účinných látok v obyčajných produktoch nízko, preto naozaj nefungujú. Nie je náhoda, že profesionálne produkty poskytujeme iba odborníkom, ktorí s nimi môžu dosiahnuť nádherné výsledky.
S týmto smerovaním firiem nesúhlasím. Čo vyžaduje odborné znalosti, to nech zostane v rukách odborníkov a profesionálov, ktorí potom môžu dosahovať pôsobivé výsledky. Popremýšľajte, je to úplne logické. V regáloch supermarketov nájdete výrobky veľkých svetových značiek. Vojde dovnútra priemerný človek a bez akýchkoľvek odborných znalostí si jeden výrobok z police vezme. Nemyslíte si, že ak by bol výrobok plný účinných látok, mohli by ste svojej pleti výberom nesprávneho produktu alebo jeho nevhodným používaním škodiť?
V posledných rokoch čoraz viac rastie trend domácej kozmetickej starostlivosti, či už sa jedná o farbenie vlasov, alebo depiláciu voskom. To je dôsledkom núteného ekonomického rastu. Výrobcovia sa snažia stále viac a viac „zblbnúť“ profesionálne produkty, aby ich ľudia mohli používať aj doma. Pravda, menej efektívne, ale aj bez kvalifikácie stále bezpečne.